Merhaba arkadaşlar. Ülkemizde oldukça yüksek satışlar yapan ve bu satışlarına hız kesmeden devam eden Apple’ın , iPhone telefonlarda yapmış olduğu bir rezaleti sizlerle paylaşacağız. Bu yazı Apple‘ı hedef almak için değil, kullanıcıları bilgilendirmek için yazılmıştır.
Ülkemizdeki Apple fan’larını anlatmaya gerek yok sanırım. Apple Store gittiğiniz zaman, mağazada göreceğiniz kullanıcılar , Apple cihazlarını ürün mühendisinden daha heyecanlı bir şekilde anlatmaktadır. “iPhone kullanmak ayrıcalıktır” “iPhone bir başkadır” vs. vs. bu klişeleri duymayan kaldı mı ? Neden büyük bir markayı tercih ederiz ? sorusuna verilecek en iyi cevap işimizi şansa bırakmamak olur heralde. iPhone telefonlar gerçektende oldukça kaliteli , estetik ve sağlam bu konuda çok fazla birşey söyleme ihtiyacı duymuyorum fakat elektronik malzemede en önemli kriterlerden biride servis hizmetidir. Şimdi asıl konumuza gelelim ve iPhone’un kullanıcılar için dayattığı büyük bir rezaletten ( saçmalıktan) bahsedelim.
“iPhone telefonunuzda herhangi bir cizik veya darbe varsa ürününüz garanti dışı kalıyor.”
Ama benim arızamın cizik veya darbeyle alakası yok dediğinizi duyar gibiyim. Bu soruyu yetkililere ilettiğiniz zaman aldığınız cevap’ta oldukça manidar “Haklısınız ama yapabileceğim birşey yok” Örneğin iPhone’larda kronik olan ses tuşu arızası için servise gidiyorsunuz ama telefonun kapağı ezik diye cihazınız garanti dışı kalıyor.
Bazılarına bu işlem mantıklı gelebilir fakat durum hiçte öyle değil. Piyasaya yeni bir model çıkardıkları zaman cihazın sağlamlığından bahseder, cihazı suya sokar, yüksekten atar , binlerce viral reklam yapar fakat durum Garanti’ye geldiği zaman , küçük bir çizikten dolayı garanti dışı kalıyorsa burada büyük bir haksızlık var. Üstelik bu durum sadece ülkemize özel. Yurtdışına gidip cihazınızı garantiye vermek istediğiniz zaman kimse bu tarz bahaneler sunamıyor.
Görselde yaklaşık 1 hafta önce Apple Store’a götürülen iPhone 5S model telefonu görebilirsiniz. Cihazın sorunu “Titreşim tuşunun arızalı olması” fakat telefonun sol üstünde bulunan ezikten dolayı cihaz garanti dışı. Cepte veya arabada sağa sola çarpma ile telefon bu hale geliyorsa burada tüketicinin değil üreticinin hatası vardır. Sonuçta bizler telefonumuzu kılıfla kullanmak zorunda değiliz.
İşin en garip yanı San Francisco Apple Store‘da çalışanlardan aldığım bilgiye göre cihazın garanti dışı kalması için herhangi bir yoktur. Bu sadece ülkemize özel bir durummuş yani. Cihazımızda sıvı teması veya darbeye bağlı herhangi bir arıza yoktur. Buna rağmen raporda gördüğünüz gibi “Cihaz garanti dışı”
Apple Ürünleri ve Türkiye’deki Tüketiciyi Koruma Yasaları İlgili sayfayı incelediğim zaman bu konu hakkında herhangi bir detay göremiyoruz.
Tamamen Apple Türkiye tarafından uydurulmuş ve tüketici kanununa tamamen aykırı olan bu durumla karşılaşan kullanıcılar için rehber olmasını dileyerek, konuyu sizlere aktardık. Konuyu tüketici hakem heyetine aktarmak için; http://tuketicisikayeti.tuketici.gov.tr web sayfası üzerinden tüketici şikayetinde bulunabilir. Bu durumda yapılan başvuru Tüketicinin ikamet ettiği yerdeki Tüketici Hakem Heyetine düşer. Elektronik imza sahibi olmayan tüketiciler yaptıkları başvuruların pdf dokumanının çıktısı alıp, imzalayıp belgelerle birlikte ikamet ettiği yerdeki Tüketici Hakem Heyetine 15 gün içerisinde teslim etmesi gerekmektedir.
Konu hakkında yasal olarak gereken tüm işlemler yapılacaktır. Mahkeme hakkında gelişmeler’i sizlerle paylaşacağız. Ülkemizde bu firmaların istediği gibi hareket etmesi ve bizleri mağdur etmesi bu kadar kolay olmamalı. Yazı güncellenecektir.