Google Play ile dosya indirme sırasında karşılaşılan hataların çözümlerini paylaşacağız. Dosya indirme sırasında birçok farklı hatalar ile karşılaşabilirsiniz. Dosya iniyor fakat yüklenmiyor, indirme başlamıyor,dosya iniyor gibi görünüp indirmiyor vb. farklı farklı hatalar ortaya çıkabiliyor. Çözüm olarak temel birkaç yöntem var , bu yöntemleri deneyerek sorunu çözebilirsiniz.
En sık karşılaşılan hatalar aşağıdaki gibidir;
- “Bağlantı yok”
- “Sunucudan bilgi alınırken hata oluştu.”
- “AppName bir hata nedeniyle indirilemedi.”
- “Bağlantı zaman aşımına uğradı”
İnternet bağlantınızın olduğundan emin olduktan sonra , hatayla karşılaştığınız anda ilk olarak “Cihazınızı yeniden başlatmayı” deneyiniz. Yeniden başlatma genellikle sorunları gidermektedir. Eğer sorun devam ediyorsa aşağıdaki işlemi yapın.
- Telefonunuzun Ayarlar’ını açın.
- Uygulamalar/Uygulama Yöneticisi’ni açın.
- Tüm uygulamalar’a tıklayın. Google Play Store’u seçin.
- Hafıza başlığının altında yer alan Veriyi Sil ve Önbelleği Temizle seçeneklerini sırayla seçin.
- Telefon veya tabletinizi yeniden başlatın.
Son çözüm yöntemi olarak Google Play’i açın. Telefon veya tabletinizdeki Ayarlar’ı açın. Uygulamalar seçin. Telefonunuza göre Uygulamaları yönet yazıyor olabilir Uygulamalar yerine. Google Play’i zorla kapat seçeneğini kullanarak kapatın. Daha sonra uygulamayı tekrar açarak dosya indirmeyi deneyebilirsiniz.
Yukarıdaki 3 yöntemden biri mutlaka sorunu çözecektir. Eğer sorun devam ediyorsa internet bağlantınız veya Google hesabınız ile alakalı bir sorun olabilir. Farklı hesaplar ile oturum açarak tekrar test edebilirsiniz. Cihazınızla alakalı farklı bir problem de olabilir. Özellikle “Wifi” ve “Mobil Hücresel” bağlantılarında ayrı ayrı indirmeyi mutlaka deneyiniz. Eğer sizlerin farklı çözüm yöntemleri varsa bunları yorum olarak paylaşabilirsiniz. Sorularınızı iletebilirsiniz.