CRT tıklanma oranı ingilizce tabiri ile Click Through Rate, tıklanma oranı anlamına gelir. Tıklanma oranı hesaplama şekli ; toplam tıklama / görüntülenme sayısı olarak hesaplanabilir. Reklama ya da banner’a tıklayan ziyaretçiler / reklamı gören kullanıcılar ( impression) formülü ile hesaplanır. CRT oranlarını yükseltmek için doğal yöntemler bulunmak zorundadır. Direk olarak kullanıcıyı yanıltan ve hatalı kullanım gösteren reklamlar yayıncılar tarafından yasaklanmıştır.
Örnek olarak sitenize yerletirmiş olduğunuz bir reklam 1.000 kişi tarafından görüntülendi ve 10 kişi tarafından tıklandı.
10/ 1.000= 0.01
Yani CRT ( tıklanma oranı) = %1 olarak hesaplanmalıdır.
Yayıncılar genellikle reklam ücretlendirmelerinde bu oranları kullanmaktadır. Görüntülenme sayısı kadar tıklanma oranları da önemlidir. Fakat bu noktada yazımızın başında belirttiğimiz gibi bu aşamaların doğal olarak büyümesi ve gelişmesi gerekmektedir. Örneğin ; 1.000 gösterim alan bir websitede 500 tıklanma olması doğal bir gelişme değildir. Bu sonuçlar gösteren siteler yayıncılar tarafından mutlaka izlenerek tespit edilmektedir. CRT oranlarını yükseltmek için reklam yerleşimi ve alakalı reklamlar sunmaya özen göstermek gerekiyor. Teknoloji ile alakalı bir websitede araba reklamı yayınlamak çok mantıklı bir reklam yayını değildir. Reklamverenler içinde conversion oranı oldukça önemlidir. Sitenize gelen kullanıcılar istediğiniz etkileşimleri sağlayamıyorsa bu noktada tıklanma oranı çok önemli değildir ve reklamlarınız boşa gidiyordur. Konuyu reklam veren ve yayıncılar olarak ikiye ayırarak, iyi analiz etmek gerekiyor. Sorularınızı yorum olarak iletebilirsiniz. Kolay gelsin arkadaşlar.
Click Through Rate CRT nedir CRT oran hesaplama 2015-08-30