iPhone telefonlarda yedekleme sorunu yaşayan kullanıcılar için, yedekleme sorunlarını nasıl gidereceğinizi anlatacağız. iPhone telefon yedeklemeleri için birçok uygulama mevcut. iCloud hesabınızı da kullanarak, oluşturduğunuz hesap ile verilerinizi düzenli olarak yedekleyebilir ve bu yedeklere anında geri dönebilirsiniz. Bu işlem hakkında detaylı bilgi almak için sitemizde arama yaparak, resimli anlatımlarımıza ulaşabilirsiniz.
Bugün sizlere icloud ekranında karşılaştığınız yedekleme hataları ve “Not Enough Storage” hatasını nasıl gidereceğinizi anlatacağız..
Aşağıdaki hata ile karşılaşıyorsanız iCloud yedekleme boyutunuzu aştığınız anlamına gelmektedir. Bu durumda yapmamız gereken yedeklerimizde çok fazla yer kaplayan dosyaları iptal etmektir. Bu işlem ile yedek almaya devam edebilir ve hatadan kurtulabiliriz.
iPhone Ayarlar/iCloud menüsüne giriş yaparak ilgili menüyü açıyoruz.
“Saklama alanı” seçeneğine giriş yaparak öncelikle dosya boyutlarını kontrol ediyoruz.
Toplam saklama alanı ve Kullanılabilir alan’ınızı bu seçenekten görebilirsiniz. Hatayla karşılaşıyorsanız kullanılabilir alanınız neredeyse hiç yok anlamına gelmektedir.
Alanı yönet seçeneğine giriş yapın.
Açılan menüde yedeklenen uygulama ve verileriniz görebilirsiniz.
Bu alanda çok yer kaplayan ve yedeklenmesini istemediğiniz uygulamaları ayarlar’a tıklayarak değiştirebilirsiniz.
Özellikle fotoğraflar’ınız yedekleniyorsa fotoğraflarınızı iptal etmenizi öneririm. Ortalama 700-800 adet resim 5GB’lık alanınızı tamamen doldurmaktadır.
Saklama Alanı Planını Değiştir seçeneği ile yedekleme planlarını düzenleyebilirsiniz. Diğer yedekleme sorunları için Apple tarafından yayınlanan hata ve çözümleri kontrol edebilirsiniz.
Sorun giderme adımları
- iCloud hesabınızı şu anda etkileyen kesinti ya da zamanlanmış bakım olmadığından emin olmak için Sistem Durumu’nu denetleyin. Sistem Durumu’na iCloud Destek web sayfasından ulaşabilirsiniz.
- Bilgisayarınızı veya aygıtınızı en son yazılım sürümüne güncelleyin. Daha fazla bilgi için iCloud sistem gereksinimlerine bakın.
- iOS aygıtınızda, Mac’inizde ya da PC’nizde Apple Kimliğinizle iCloud oturumu açmış olduğunuzdan emin olun:
- iOS 5 veya sonrası:
- Ayarlar > iCloud’a dokunun.
- Hesabın doğru ayarlandığından emin olmak için iCloud ayarlarını inceleyin..
- Windows 8:
- İmleci ekranın sağ üst köşesine getirerek Düğmeleri görüntüleyin, Arama düğmesini ve ardından sol taraftaki iCloud Denetim Masası’nı tıklayın.
- Doğru Apple Kimliği ile giriş yaptığınızı doğrulayın.
- Windows 7’de veya Windows Vista’da:
- Başlat Menüsü > Tüm Programlar > iCloud > iCloud öğesini seçin.
- Doğru Apple Kimliği ile giriş yaptığınızı doğrulayın.
- iOS 5 veya sonrası:
Diğer karşılaştığınız hatalar için Facebook sayfamızdan , Uzaktan yardım seçeneğimizden veya yorum atarak destek alabilirsiniz. Aldığınız hata ve detayları belirtirseniz tekrar yardımcı olabiliriz. iCloud üzerinde yedeklemede problem yaşıyorsanız USB kablonuzu kullanarak, iTunes aracılığıyla yedekleme yapmanızı öneririm.