Sosyal medya, firmanızı, ürünlerinizi veya kişileri tanıtmak için günümüzün en güçlü medyası. Durum böyle iken Sosyal medyada büyük bir reklam dünyası ortaya çıkmış durumdadır. Özellikle Facebook’un çok fazla ilgi gören bir mecra olmasından dolayı, kullanıcılar Facebook’a reklam vermek isteyebilir. Sayfanızı veya gönderilerinizi daha fazla kişiye göstermek , erişmek için Facebook reklamları çok ciddi bir katkı sağlamaktadır. Ozengen.com takipçileri; Facebook’a nasıl reklam verilir ? Facebook reklam sırları nelerdir ? Reklam verirken nelere dikkat etmemiz gerekir ? gibi birçok konuya değinmeye çalışacağız.
Facebook’a reklam vermeye karar verdiniz fakat bu konuda hiç bilginiz yoksa yazımızı okuyarak az da olsa kafanızda birkaç fikir canlandırmaya çalışacağız. Öncelikle temel bilgilere değinelim. Facebook’a reklam vermek için aşağıdaki aşamaları gerçekleştirebilirsiniz.
Reklam nasıl verilir ?
Öncelikle Facebook hesabımıza giriş yaparak sol alt menüde bulunan “Reklam oluştur” seçeneğine tıklıyoruz.
ınızı ne amaçla verdiğinizi netleştirmeniz gerekiyor. için aşağıdaki seçenekleri kullanabilirsiniz. Peki bu seçenekler ne anlama geliyor ?
Sayfa Gönderisiyle Etkileşim: Sayfanızdaki gönderilerin reklamlarını yayınlayabilirsiniz.
Sayfa Beğenmeleri: Beğeni arttırma amacıyla oluşturulan , Sayfayı beğen önerisi ile çıkan reklamlar.
İnternet Sitesine Tıklamalar: Sitenizin tıklanma trafiğini arttırma amaçlı yapılan reklamlar.
İnternet Sitesi Dönüşümleri: Sitenize üye sağlama veya E-ticaret sitelerinde ürün satışı yapma gibi dönüşümler.
Uygulama yüklemeleri: Oluşturduğunuz uygulamayı daha fazla kişiye ulaştırma ve yükleme amaçlı yapılan reklamlar.
Uygulamayla Etkileşim: Uygulamalarınızın tanıtımını yapma.
Etkinlik Yanıtları: Oluşturduğunuz etkinlikleri daha fazla kitleye ulaştırma.
Teklif Alımları: Tekliflerinizin tanıtımını yapma.
Video Görüntüleme: Videolarınızın izlenme sayısını arttırma, daha geniş kitlelere gösterimini sağlamak için yapılan reklamlar.
Bu seçeneklerden size en uygun olanı seçerek devam edebilirsiniz.
Öncelikle hedef kitlenizi seçmelisiniz. Paranızın boşa gitmemesi için bu seçenek çok önemlidir. Facebook reklamlarının en güzel yanı belirli bir kitleye reklam yapabiliyor olmanızdır.
Örneğin; bir bebek ürünü satıyorsanız bunu evli ve çocuk sahibi olan kişilere göstermeniz gerekmektedir.
Gençlere yönelik bir sayfanız varsa hedef yaş grubunuzu bu yönde belirlemeniz ve hedeflerinizi bu şekilde oluşturmanız gerekmektedir.
Hedef kitlenizi ne kadar doğru seçerseniz o kadar iyi sonuçlar alabilirsiniz. Bütün sosyal medya reklamlarında hedef kitleniz çok çok önemlidir. Doğru bir seçenek ile çok iyi sonuçlar elde edilebilir.
Son olarak bütçe ayarlarınızı yapılandırmalısınız. Toplam ve günlük bütçe olarak iki farklı seçeneği kullanabilirsiniz. Reklam gösterimleriniz belirlediğiniz bütçeye ulaştığı zaman otomatik olarak durur.
Sitenizin reklamını yapıyorsanız günlük bütçe belirleyerek, günlük düzenli olarak belirli bir hit sağlamak faydalı olacaktır. Sayfa beğenisi arttırmak için toplam bütçe kullanabilirsiniz. Bu ve buna benzer durumlarınızı sayfanızın kitlesine göre ve reklam türünüze göre belirlemelisiniz.
Son olarak metin ve görsel düzenlemeleri yaparak reklamlarınızı yayınlayabilirsiniz. Kullanıcıların dikkatini çekmek için görselliğe önem vermelisiniz. Facebook’ta son günlerde dikkatinizi çeken “ŞOK ŞOK ŞOK görüntüler” , “Gözlerinize inanamayacaksınız!” gibi artık kullanıcıların görmekten bıktığı reklamları kullanmamanızı öneririm.
Paranızı daha değerli bir şekilde kullanmak için yukarda anlatılanlara dikkat etmelisiniz. hakkında daha detaylı bilgi almak için bizlere yazabilirsiniz. Reklam vermeyi düşünüyorsanız ve birkaç fikre ihtiyacınız varsa bizlere yazarsanız önerilerimizi sunabiliriz.