Instagram Hikaye Üzerinden Satış Nasıl Yapılır?

Instagram Hikaye Üzerinden Satış Nasıl Yapılır?

Instagram günümüzde, en sık kullanılan ve kullanıcı sayısı en yüksek olan sosyal platformlardan birine dönüştü. Onu bu kadar sevmemizin bir nedeni de yeni mekanlar, kişiler ve özellikle ürünler keşfetmemiz. Yeni ürünler dışında, almak istediğimiz herhangi bir ürünün işlevi ve kullanımı hakkında gerçek kişilerin yazdığı yorumları da görebilmemiz. Instagram üzerinden hep alışveriş hem de ürün satışı yapabilirsiniz. Peki,  Instagram Hikaye Üzerinden Satış Nasıl Yapılır?

Instagram Satışı Neden Bu kadar Önemli?

Instagram’ın bu denli önem kazanması ve sıkça kullanılmasında karşımıza çıkan bir diğer unsur pazarlama dünyasında fenomen kavram olan, WOM (Word-of-Mouth) ifadesidir. Bu ifade ‘ağızdan ağza pazarlama’ biçiminde dilimize çevrilebilir. Günümüz pazarlama yöntemlerinden biri haline gelmiştir.

WOM Nedir?

Zevkine, tarzına, kullandığı ürünlerin yorumlarını beğendiğiniz ve inandığınız bir arkadaşınızın; büyük ölçüde takip ettiğiniz blogger’ın, influencer’ın hesabında gördüğünüz bir ürünü, bir bebek puseti satın almak için araştırma yaparken girdiğiniz bir anne blogger’ın sayfasında incelediğiniz ürünleri almaya kadar vererek Instagram’dan alışveriş yapmayı tanımlayan özelliklerden biri olarak kabul edilmektedir. Evde giymediğiniz kıyafetlerinizi, kullanmadığınız eşya ve kitapları ya da el emeği ürettiğiniz ürünlerinizi tüm dünyanın en büyük sosyal çarşısında satabilirsiniz. Instagram’da satış yapmak için dikkat etmeniz gerekenleri sizler için listeledik.

Instagram Hikaye Üzerinden Satış

Instagram bünyesinde satışlarda bulunmak ya da satışınızı arttırma çabası içindeyseniz aklınızda bulunması gereken en önemli özelliklerden biri WOM’dur. Yani sunduğunuz hizmet ya da ürün, ağızdan ağza yayılmalıdır. Etkili ve iyi bir WOM için, yapılması gereken ilk şey; görsellerinizin hikâyesinin olması ve bunların da paylaşılmasıdır. Örneğin markanız kurulurken, kişisel bir hikâyesi varsa (kurumsal hayatı bırakarak hobi olarak başlanan işin tam zamanlı bir mesleğe dönüşmesi gibi) bunu mutlaka eklemelisiniz. Tüm bu ürün ya da hizmet reklamını, hem görsel olarak hem de hikâye olarak Instagram sayfanıza ekleyebilirsiniz. Kişisel sayfanızın dışında, ürünün ya da hizmetin de kendine has bir Instagram sayfası bulunması gerekir. Bu sizin yaptığınız işin profesyonel olduğunu gösterir. Instagram Toplu Takip Bırakma İşlemi konusunu merak ediyorsanız linke tıklayabilirsiniz.

Yorum Yap

0 Yorum yapan